Vyberte stránku

Jak změnit lokalitu rozhraní v Google Nákupech

autor: | Úno 19, 2018

Používáte Google Nákupy pro propagací produktů v jiných zemích? S tímto rozšířením můžete snadno přepnout lokalitu rozhraní a mít tak k dispozici náhled svých reklam nebo reklam konkurence. 

Jak změnit lokalitu pomocí rozšíření do prohlížeče

Krok 1 – nainstalujte si Location Guard: nainstalujte si rozšíření, které se jmenuje „Location Guard“ (odkaz pro uživatele Chromuodkaz pro uživatele Firefoxu). Rozšíření je zdarma.

How To Change Location on Google Shopping

Jakmile se vám rozšíření aktivuje, mělo by se automaticky zobrazit konfigurační obrazovka:

Location Guard - it's change your browser location easily

Uvidíte také novou ikonku vedle adresního řádku. Ta vám umožňuje kdykoliv se do nastavení vrátit a např. přepnout lokalitu.

Location Guard - Icon

Krok 2 – nastavte cílovou lokalitu: Funkce, kterou využijeme, se jmenuje „Fixed Location“. Zobrazte si stejnojmennou obrazovku kliknutím na položku v menu.

Zde můžete na mapě vybrat lokalitu, kterou si chcete nastavit – tu si budou Google Nákupy načítat (stejně tak i další služby jako Google Maps pro kontrolu lokálních výsledků, nebo Google AdWords pro plnohodnotnou kontrolu reklam).

Set a new location for Google Shopping

Krok 3 – aktivujte přepisování lokality: Přejděte to nabídky „Options“ a ujistěte se, že máte zvoleno „Use fixed location“ (bývá to přednastavená volba).

Set Google Location Override

Krok 4 – dejte Googlu vědět, že chcete aktualizovat polohu: Nyní když přejdete na Google nákupy (nebo třeba výsledky Googlu) tak pravděpodobně stále vidíte výsledky z vaší původní lokality.

Abyste lokalitu aktualizovali, zkuste něco na Googlu vyhledat a úplně dole na stránce výsledků vyhledávání kliknout na „Use precise location“ (Použít přesnou polohu). 

Toto vynutí aktualizaci lokality z vašeho prohlížeče – což jen nyní ta, kterou jsme nastavili pomocí rozšíření.

Use a precise location on Google Search

Nyní můžete vidět výsledky pro novou polohu. Toto aktualizuje polohu pro AdWords reklamy, Google Nákupy, Google Mapy atd. 

(Abyste to otestovali, zkuste ideálně hledat nějaký lokální dotaz – např. pro výsledky v angličtině hledejte [restaurants near me]. Z výsledků vyhledávání hned poznáte, zdali se vám polohu již podařilo přepnout.

Jak se vrátit zpět ke skutečné poloze

Abyste nastavení vrátili zpět, stačí kliknout na ikonku rozšíření vedle adresního řádku a zvolit „Pause Location Guard“.

Bude znovu nutné říci Googlu, aby si opět načetl polohu z prohlížeče. Opět stačí kliknout na „Use precise location“ (Použít přesnou polohu) pod výsledky vyhledávání.

Proč považuji tenhle postup za nejlepší?

Používám právě tento postup ke změně lokality na Google nákupech právě protože:

  • je to daleko lepší než Ad Preview Tool přímo v AdWords
  • je to daleko pohodlnější než používat VPN (a zdarma!) Bezplatná VPN často hlásí špatnou lokalitu.
  • můžete si takhle prohlédnout celé rozhraní se všemi funkcemi, ne jen první stránku výsledků

Líbí se vám článek a chcete víc?