Proč mít lokální zápis Google?

Má vaše restaurace nejlepší burgery v okolí? Nebo si vaše kavárna zakládá na kvalitní kávě a ti, kteří si objednají piccolo, letí dveřmi? Či máte malý penzion s tou nejromantičtější atmosférou, který se snažíte zaplnit? Lokální zápis na Google vám může pomoci.

Setkal jsem se s tím, že lokální zápis na Google bývá často lokálními podniky podceňován a někdy i zcela přehlížen.

Lokální zápisy, nyní již více než rok ve sloučené formě se stránkami na Google+ (Google+ Místa)  mohou být snadná cesta, jak si zvýšit viditelnost svého webu nejen ve vyhledávání.

Níže jsem sepsal pár bodů, které vám možná pomohou lokální zápis využít více.

#1 Vícenásobné zobrazení ve vyhledávání

Jeden z hlavních benefitů lokálního zápisu je ten, že vám umožní zobrazovat se kromě standardních výsledků právě také v lokálních záznamech, jak třeba toto kadeřnictví:

hledani-kadernictvi-brno

Můžete tak snadno zvýšit pravděpodobnost, že na váš web uživatel klikne.

#2 Rozšíření cílení na nové dotazy

K lokálnímu zápisu na Google také přiřadíte adekvátní kategorie. Tím dáváte vyhledávači další ověřenou informaci o zaměření webu. Díky správné volbě kategorie se může lokální zápis zobrazovat i na dotazy, na které se web dřív vůbec nezobrazoval.

Např. Na webu restaurace Alcron se nikde moc nepracuje s informací, že dělají hodně ryby a mořské plody. Ani zpětné odkazy to nijak nereflektují. Přesto se restaurace zobrazuje při hledání dotazu jako [rybí restaurace] a další. A to díky kategorii „seafood restaurant“ v lokálním zápisu. Krásný způsob jak rychle kompenzovat mezery v obsahovém cílení webu!

alcron-local-listing

#3 Získání zpětné vazby

Stojíte-li si za svými službami, měli byste jít s kůží na trh a vyzvat svoje stávající zákazníky, ať se o svou pozitivní zkušenost podělí s ostatními. Zvažte, zdali je pro vás nejlepší vyzývat je k vložení hodnocení u vaší stránky na Facebooku, k zapsání tipu na Foursquare nebo právě k vložení recenze u vašeho lokálního zápisu.

Recenze nejen mírně zlepšují pozici zápisu ve vyhledávání, ale slouží především jako cenná zpětná vazba.

#4 Zlepšení efektivity AdWords kampaní

Lokální zápis můžete také napojit na AdWords kampaň jako tzv. rozšíření o lokalitu. Takovýto inzerát lépe zaujme pozornost. Dle Google je průměrné zvýšení míry prokliku o 10 % (zdroj), což nejspíše povede také ke snížení vynakládané ceny za proklik. Nově mají rozšíření kampaní vliv také na skóre kvality.

Díky přímému zobrazení adresy u inzerátu zvýšíte pravděpodobnost, že zaujmete ty správné návštěvníky. Nemusíte tak plýtvat cennými znaky textu inzerátu.

local-ppc

Přečtete si návod, jak nastavit rozšíření kampaní o lokalitu.

#5 Získáte stránku na Google+

Od května 2012 fungují lokální zápisy jako stránky na Google+. Stránka na Google+ vám díky svým sociálním funkcím umožňuje podpořit šíření vašeho obsahu.

Hlavní výhody:

  • Google+ stránka vám umožňuje reagovat na recenze uživatelů (to dříve nebylo možné).
  • Stránky na Google+ jsou vyhledávači indexované jako jakékoliv jiné stránky. A hlavně: Odkazy sdílené na Google+ předávají váhu zpětných odkazů. Stejně tak některé na kartě informací o stránce.
  • Obsah na Google+ je velice rychle indexován Googlem.

Možná si myslíte, že Google+ téměř nikdo nepoužívá, není to však úplně pravda. Tato fáma pochází spíše z nepochopení toho, jak tato sociální síť funguje.

V každém případě, pokud se rozhodnete více věnovat Google+, pravděpodobně budete v ČR ve svém oboru první. To je zatím významná výhoda oproti záplavě stránek a reklamy na Facebooku.

Pokud se vám podaří dlouhodobě zaujmout vydávaným obsahem, bude pro vás Google+ zajímavým zdrojem zpětných odkazů a prostředkem, jak oslovit nové uživatele.

#6 A je toho víc…

Třeba to, že díky lokálnímu zápisu můžete získat atraktivnější zobrazení ve vyhledávání při hledání vaší značky.

Všimněte si, že snímek obrazovky níže obsahuje také následující:

 

  • adresu a telefonní číslo firmy
  • otevírací dobu
  • uživatelská hodnocení
  • informaci, že Martin Šimko, kterého sleduji na Google+, tomuto místu dal nejlepší možné hodnocení
  • poslední aktualitu

tron-laser-arena

Dále by se mohla zobrazovat např. nejbližší zastávka MHD atd.

Pokud se rozhodnete více využít Google+ a podaří se vám zde vybudovat nové publikum, zvýšíte tak pravděpodobnost, že se váš obsah bude ve vyhledávání zobrazovat v sociálním kontextu (u výsledku vyhledávání se uživateli zobrazí např.: „Dixon Jones, Jindřich Fáborský tomu dávají +1“).

Jako ukázka provázanosti lokálního zápisu na další služby Google může složit např. zobrazení informací o volajícím v OS Android od verze 4.4 KitKat. Pokud nově z firemního čísla zavoláte na zařízení se systémem Android, pak se na displeji zobrazí základní informace z firemního zápisu.

kitkat-caller-id-209x300

Dá se předpokládat, že podobných propojení bude jen přibývat. S lokálními zápisy (nebo chcete-li stránkami Google+ pro firmy) bude Google pracovat stále více. Lokální zápis tak bude pravděpodobně v ekosystému služeb nabývat na důležitosti.

Navazující odkazy:

 

 

2 Comments Proč mít lokální zápis Google?

  1. Jiří Mareš

    Jen je škoda, že Google neumožňuje vytvářet lokální zápisy z již existujících osobních profilů na Google+. Facebook například umožňuje překlopení osobního profilu na firemní, ale na Google+ tohle asi zatím není možné?

Comments are closed.